​Fotoportretten van Bert Teunissen voor en na renovatie

Aanstaande zondag 3 maart opent de fototentoonstelling ´Op reis met Bert Teunissen´ in galerie Piet Hein Eek. Tijdens de expositie neemt fotograaf Bert Teunissen u mee naar de uithoeken van Europa, maar ook dicht bij huis. Een week voor de opening van de tentoonstelling heeft hij in opdracht van  Woonbedrijf een aanvang gemaakt met een serie portretten van bewoners uit de wijk Philipsdorp in Eindhoven, waar de komende jaren een ingrijpende renovatie zal plaatsvinden. Hier maakt hij een serie vóór en na de renovatie en daarvan zijn nu al de eerste beelden te zien.

De  wijk Philipsdorp in Eindhoven is een eeuw geleden ontstaan als fabrieksdorp. Ondertussen is het uitgegroeid tot een geliefde woonwijk met een geheel eigen karakter. Woonbedrijf renoveert alle 771 huurwoningen. Die renovatie is ingrijpend voor de bewoners. Bert Teunissen heeft nu drie huishoudens geportretteerd voor de renovatie van hun huis. Nadat hun huis is opgeknapt, maakt Bert weer foto's van deze bewoners, in hun opgeknapte woning.

Over de expositie

De expositie “Op reis met Bert Teunissen” is er een met meerdere lagen. De titel verwijst letterlijk naar de reizen die Bert Teunissen gemaakt heeft om het licht uit zijn jeugdherinneringen te hervinden. Maar ook naar de reis langs verschillende stadia van zijn carrière. Van de zeer succesvolle route van commercieel werk naar zijn autonome werk. De reis maakt in de Galerie Piet Hein Eek een kortstondige maar intense tussenstop.

Opening zondag 3 maart om 14:30 uur en is te zien tot en met 15 juni 2013
Dagelijks open van maandag t/m zaterdag 10:00-18:00 uur
Toegang is gratis
Adres: Piet Hein Eek Galerie, Halvemaanstraat 30, 5651 BP Eindhoven

Foto's

In het fotoalbum over deze expostie vindt u een aantal prachtige foto's die u op groot formaat kunt bekijken.

Bekijk foto's