​​​​Woonbedrijf bouwt betaalbare huurwoningen in Drents Dorp Noord

Dwars tegen de economische stroom in, realiseert Woonbedrijf een nieuwbouwproject  van maar liefst 140 woningen, 110 huur- en 30 koopwoningen,  in Drents Dorp Noord in Eindhoven. Drents Dorp betekent dorps wonen in de stad. Het ontwerp van de nieuwe woningen sluit goed aan bij het vooroorlogse karakter van de wijk. Omgeven door groen, met alle voorzieningen van de stad bij de hand vlakbij Strijp-S. Opvallend feit is dat Woonbedrijf het overgrote deel van de huurwoningen onder de huurtoeslaggrens weet te houden.

Let op: deze woningen zijn inmiddels allemaal verhuurd en verkocht. Als een van de huurwoningen vrijkomt, vindt u deze in ons woningaanbod.

De kale huur ligt tussen de € 570,- en € 680,- (voor 107 woningen) en tussen € 707,- en € 720,- (voor drie hoekwoningen).

Bijzonder bouwbord

Woonbedrijf heeft in deze wijk ook oog voor stadsvogels. Het project heeft daarom een merel als symbool gekregen. Die is ook duidelijk te zien op het bijzondere bouwbord waar tijdens de bouw tijdelijke voedervoorzieningen zijn aangebracht. Samen met de bewoners gaat Woonbedrijf straks kijken naar de tuinen en zorgen we voor onderkomens voor stadsvogels.

Foto's en beelden

In het speciale fotoalbum over de bouw van Drents Dorp Noord vindt u alle foto's en beelden over deze nieuwe woningen.

Bekijk beelden