​Kunst Krista Peters treft die van Drents Dorpenaar Tsjalke Bouma

Op zaterdag 8 juni is het eerste KunstTreffen in Drents Dorp geopend. KunstTreffen staat voor een serie exposities van kunstenaars ‘van buiten’ samen met bewoners uit de buurt.  Straatjutter Krista Peters en Drents Dorpenaar Tsjalke Bouma geven de aftrap. Zij delen het vermogen om de toeschouwer met andere ogen te laten kijken naar iets wat ooit afgedankte rommel was. In de expositie ‘Van de Straat’ komt een verloren handschoen tot leven, blijkt een verroeste spijker een ontroerend beeldje en heeft een gewoon hekwerk een geheime, sprookjesachtige toepassing. Kom het zelf ontdekken.

Kunstwerk van Krista Peters, gemaakt van materiaal dat allemaal gevonden is op straat

De tentoonstelling is te zien in het Hoofdkwartier in Drents Dorp. Het Drents Dorp Hoofdkwartier is een ontmoetingscentrum voor de buurt, maar meer dan dat. Nu biedt het biedt jonge kunstenaars kosteloos een podium, en talenten uit de wijk een kans zich te presenteren. Onder het motto 'samen sterker' laat deze expositie zien dat talent uit de wijk prima samengaat met professionele kunst, sterker nog, dat deze twee elkaar versterken. Dat kunt u zien in deze expositie Van de Straat:  Krista Peters en Tsjalke Bouma vonden elkaar in het idee dat kunst letterlijk op straat kan liggen. Het Hoofdkwartier slaat daarmee niet alleen fysiek, maar ook in functie een brug tussen de creatieve broeiplek Strijp-S en de omliggende wijken. Woonbedrijf is er trots op dat het een prachtige plek ter beschikking kan stellen aan een inspirerende samenwerking tussen mensen die de wereld mooier willen maken.

Het KunstTreffen tussen Peters en Bouma is te zien in het Drents Dorp Hoofdkwartier, onder het Strijps bultje, Beukenlaan 1b Eindhoven loopt tot 21 juni 2013. Kijk op www.drentsdorp.nl voor de openingstijden.

Foto's en beelden

Bekijk in onze beeldenbank de foto's van het eerste Kunsttreffen.

Bekijk foto's