Ieder jaar krijgen veel medewerkers een kerstgeschenk van hun werkgever. De medewerkers van Woonbedrijf, woningcorporatie in Eindhoven, krijgen het op een bijzondere manier. Tijdens een gezellige kerstmarkt gingen zij zelf hun kerstpakket samenstellen uit diverse geschenken. Het was ook mogelijk om (een deel van) het kerstgeschenk te doneren aan de Voedselbank Eindhoven. Dat bleek een succes en vele werknemers schonken tijdens de kerstmarkt aan het goede doel.

Voor dat geld werden totaal 340 pakketten samengesteld met potten pindakaas, boter, houdbare melk en ontbijtgranen voor de Voedselbank. Voor het samenstellen van de voedselpakketten heeft Woonbedrijf contact gezocht met supermarkt PLUS De Toeloop in de wijk Doornakkers. Met de bijdrage van Woonbedrijf stelt bedrijfsleider Kevin Wijman van PLUS de Toeloop de pakketten samen en voegde er ook nog 60 toe. Op 23 december 2013 zijn er totaal 400 voedselpakketten bij de Voedselbank afgeleverd.

De Stichting Voedselbank Eindhoven zet zich in voor huishoudens in Eindhoven en omgeving, die om wat voor reden dan ook in financiële problemen zijn gekomen en daardoor geen voedsel meer kunnen kopen. Zij functioneren als een schakel tussen overschot en verborgen gebrek in onze maatschappij. Woonbedrijf heeft als Eindhovense woningcorporatie, gekozen voor de Voedselbank omdat die heel goed werk verricht in Eindhoven. Wekelijks maken veel huishoudens, waaronder ook huurders van Woonbedrijf, gebruik van de Voedselbank. Bovendien zit Ingrid de Boer, algemeen directeur van Woonbedrijf, in het comité van aanbeveling van de Voedselbank.