Eerstejaarsstudenten maken ook kennis met Strijp-S

Op donderdag 22 augustus was de stedelijke introductie voor alle eerstejaarsstudenten van Eindhoven. Dan houden de drie onderwijsinstellingen in Eindhoven – TU/-e, Fontys en Design Academy-  het introductiefestival LichtIn 2013. Deze dag zijn de studenten vooral in de stad te vinden. ’s Avonds gingen duizenden studenten richting Strijp-S om op het bouwterrein van SPACE-S te eten. Op SPACE-S ontwikkelt Woonbedrijf een nieuwe buurt samen met de toekomstige bewoners. Hier komen ook studenteneenheden en kunnen studenten meedenken over hun studentenkamer.

De hele dag was georganiseerd door LichtIn 2013. De aankomende studenten maakten kennis met organisaties en bedrijven in de binnenstad via de zogenaamde pleinenroute. Rond 18.00 uur gingen duizenden studenten richting Strijp-S. Op het terrein van SPACE-S gingen ze gezamenlijk eten. Woonbedrijf stelde het terrein hiervoor beschikbaar. Daarna gingen de eerstejaars naar het Klokgebouw voor een feest tot in de kleine uurtjes.

SPACE-S
Woonbedrijf ontwikkelt op Strijp-S een nieuwe buurt samen met toekomstige bewoners: SPACE-S gelegen tussen de Schootsestraat en de Torenallee in Eindhoven (naast het NatLab). Er is ruimte voor maximaal 400 woningen, waarvan ongeveer 180 woningen voor studenten. Gegadigden delen via Facebook, ontmoetingen en workshops hun woonwensen. Deze wensen bepalen de invulling van de wijk. In 2013 worden de plannen gemaakt en wordt er gestart met het ontwerpen van de wijk. In 2015 worden de eerste woningen opgeleverd. Gedurende deze hele periode werkt de corporatie samen met toekomstige bewoners. De ontwikkeling van SPACE-S is te volgen via de community op Facebook www.facebook.com/space040 en via de website www.SPACE-S.nl