Strijp-S heeft de prestigieuze Gulden Feniks gewonnen voor de gebiedstransformatie die het de afgelopen jaren heeft ondergaan. De Gulden Feniks 2013 is 4 juni op het NRP Plein op PROVADA uitgereikt.

In Eindhoven heeft men volgens de jury van de Gulden Feniks ‘opnieuw het licht gezien’. Want ondanks de economische crisis gaat de transformatie van het voormalige Philipsterrein tot de innovatieve en creatieve wijk Strijp-S gestaag door. Eindhoven sleepte nog een prijs in de wacht met het Metaforum van de TU/e die de Gulden Feniks kreeg in de categorie voor gebouwen. De Gulden Feniks is een prijs van het Nationaal Renovatie Platform en geldt als een prestigieuze erkenning voor het renoveren en transformeren van gebouwen en gebieden.

Woonbedrijf is natuurlijk heel trots op deze erkenning. De woningcorporatie heeft ook al een grote bijdrage geleverd aan het succes van Strijp-S. Eind 2012 hebben we de eerste bewoners verwelkomd, toen het wooncomplex SAS-3 is opgeleverd, met in totaal 218 woningen (huur en koop). Op dit moment  ontwikkelt Woonbedrijf op  Strijp-S een nieuwe buurt samen met toekomstige bewoners: SPACE-S.  Klanten krijgen hier een unieke kans om hun eigen ruimte te creëren, en mee te denken en mee te praten over de ideale buurt en hun ideale huurwoning. Er komen hier maximaal 400 woningen, waarvan een deel voor studenten zal zijn.