Diversiteit aan verse producten en servicediensten en werk- en leerplek voor autistische jongeren

Woon-, leer- en werkproject Strijp-Services heeft op zaterdag 24 mei 2014
officieel haar deuren geopend aan de Torenallee 55 (Strijp-S) in Eindhoven.
Strijp-Services dient, met medewerking van Woonbedrijf en Futuris Zorg &
Werk, twee doelen; enerzijds biedt het bewoners en ondernemers op Strijp-S de nodige faciliteiten, anderzijds krijgen cliënten van Futuris – met veelal een
stoornis in het autistisch spectrum - de mogelijkheid werk- en leerervaring op
te doen en maatschappelijk betrokken te zijn.

Met een modeshow van Kinderkledingbank HOLA! werd Strijp-Services onder grote belangstelling geopend

Strijp-Services biedt een diversiteit aan producten en diensten. Zo levert bakkerij
Meelmuts (op bestelling) vers brood, Houwens Vlaai Limburgse vlaaien, traiteur / slagerij Beerens vers gemaakte kant-en-klaar maaltijden en levert bloemisterij Pasmans de fraaiste bossen bloemen. Ook zijn de natuurlijke, eerlijke, lokale producten van KleinGemaakt, een samenwerkingsverband tussen regionale boeren en producenten, te verkrijgen. Zij verkopen eieren, vlees, groenten en fruit, maar ook jam, zuivel, kruiden en andere lokaal geproduceerde producten.

Het is ook mogelijk om op internet bestelde pakketjes af te halen, kleding naar de
stomerij te brengen of schoenen te laten repareren. Bij de Burger Bieb kun je boeken lenen of ter plekke lezen onder het genot van een kopje Italiaanse koffie. In Leapp Store zijn tweedehands Apple producten verkrijgbaar. Tot slot is ¡Hola! Kinderkledingbank onderdeel van Strijp-Services. ¡Hola! Kinderkledingbank gevestigd in een aparte ruimte aan de Torenallee 55 en biedt een zeer gevarieerd aanbod (tweedehands) kinderkleding.
¡Hola! richt zich op ouders in de laagste inkomensgroep (bijstandsniveau) met kinderen in de leeftijd van 0 tot 16 jaar. De winkel wordt grotendeels gerund door vrijwilligers en is geopend van woensdag t/m zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

Cees van Pagée, directeur van Futuris Zorg & Werk, is blij met de komst van Strijp-
Services op een unieke en centrale locatie in Eindhoven: “Strijp-Services voorziet in de behoefte van bewoners en ondernemers en hun medewerkers op Strijp-S, door hen dichtbij huis en midden in het creatieve centrum van Eindhoven verse producten en servicediensten te bieden. Daarnaast dragen de activiteiten bij aan een uitdagende dagbesteding voor jongvolwassen. Onze ervaring leert dat kwalitatieve huisvesting in combinatie met professionele begeleiding en werken ontzorgt. Hiermee anticiperen wij op de aanstaande bezuinigingen in de zorg."

Strijp-Services is gevestigd in de ruimte onder de appartementen van SAS-3, die in 2013 opgeleverd zijn. Eigenaar woningcorporatie Woonbedrijf is heel blij dat Futuris hier diensten gaat aanbieden aan bewoners en gebruikers van Strijp-S. Angelique
Bellemakers, districtsmanager bij Woonbedrijf: “Dit is precies de organisatie die we voor deze locatie zochten; een serviceformule die een maatschappelijke functie heeft voor onze huurders en overige bewoners van Strijp-S. Strijp-Services is een prachtig initiatief en we wensen ze heel veel succes!”

Strijp-Services is geopend op dinsdag t/m vrijdag van 08.30 tot 18.00 uur en op
zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur. Meer informatie is te vinden op: www.strijp-services.nl